موردی که توی شبکه های مبتنی بر Domain ممکنه برای هر ادمینی پیش بیاد اینه که بعد از اعمال GPO جدید چند سیستم نمیتونن این GPO جدید رو بگیرن.

طبیعتا شروع راه Troubleshoot کردن اینه که شما یکبار دستور Gpupdate /force رو از طریق Command Prompt بر روی کلاینت اعمال کنید. ممکنه در ظاهر همه چیز موفقیت آمیز باشه و شما با پیام  Policy Update has Completed Successfully مواجه بشید . ولی وقتی ویندوز رو Restart میکنید میبینید که این تنظیمات اعمال نشده.

و یا اینکه ممکنه با خطایی مبنی بر خطای اعمال GPO به ویندوز مواجه بشید. که در این صورت متوجه میشید که کدوم GPO بر روی ویندوز اعمال نمیشه و در مرحله بعد فقط اون GPO رو حذف میکنید.

دومین قدم اینه که دستور Gpresult /h result.htm رو در CMD وارد کنید. به آدرس جاری Command Line دقت کنید، از طریق Windows Explorer به این پوشه وارد شده و فایل htm. رو اجرا کنید و GPOهای اعمال شده بر اون ویندوز رو ببینید.

برای حل این مشکل شما باید وارد رجیستری ویندوز بشید. این مرحله رو باید از محیط خود کاربر انجام بدید پس باید بطور موقت به این کاربر دسترسی Administrator بدید.

همیشه قبل از هر تغییری در رجیستری ویندوز از اون پشتیبان تهیه کنید. با راست کلیک کردن بر روی Computer گزینه Export رو انتخاب کنید و فایل پشتیبان رو در محل مورد نظرتون ذخیره کنید.

حالا به این مسیرها برید و این کلیدها (آیکونی شبیه به Folder) رو حذف کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft

از رجیستری خارج بشید و در آخر دستور Gpupdate /force رو در Command Prompt وارد کنید و سپس ویندوز رو Restart کنید.

بعد از ورود مجدد به ویندوز، با استفاده از دستور Gpresult /h که بالاتر به اون اشاره شد، میبینید که Policy جدید شما به سیستم اعمال شده.

موفق باشید.