PuTTY قطعا یکی از بهترین نرم افزارها برای ادمین های شبکه، جهت اتصال به Router ، Switch و سایر تجهیزات شبکه به طرق مختلفی مانند Telnet ، SSH و یا اتصال با کابل کنسول، می باشد.

این ابزار امکان لاگ برداری از کلیه اطلاعات یک Session، و دخیره آن بر روی حافظه را به ما می دهد. ذخیره کردن Logها در یک محل، ایده خوبی برای مستند سازی و آرشیو می باشد. در این صورت همیشه یک تاریخچه از کارهای انجام شده بر روی دیوایس های مختلف مان در اختیار داریم.

PUTTY

برای فعال سازی قابلیت گزارش گیری (Logging) پس از اجرای PuTTY از منوی سمت چپ بر روی گزینه Logging، کلیک می کنیم. سپس از قسمت Session Logging بر روی گزینه All session output کلیک می کنیم.

در قسمت Log file name می توانیم نام گذاری هر فایل خروجی را، طبق راهنمایی خود برنامه با استفاده از پارامترهای زیر، برای هر Session متفاوت کنیم.

H& نشانگر Hostname یا نام دیوایس

Y&M&D& تاریخ بر اساس سال ماه روز

T& ساعت

این پارامترها را به هر شکلی که بخواهیم می توانیم استفاده کنیم. برای مثال به شکل H_Y&M&D& .

اگر بخواهیم همه Logها در یک فایل ذخیره شوند باید از قسمت What to do if the log file already exists به برنامه بگوییم که برای دخیره Log های جدید به چه شکل عمل کند.

3 گزینه موجود به ترتیب:

همیشه فایل را بازنویسی می کند.

همیشه گزارش جدید را، به انتهای گزارش قبلی اضافه می کند.

از کاربر سوال می پرسد.

با توجه به نحوه استفاده و نیازمان یکی از گزینه ها را انتخاب می کنیم.

PUTTY

برای اینکه این تنظیمات، به عنوان تنظیمات پیش فرض PuTTY قرار گیرند به صفحه Session بازمی گردیم، از کادر Saved Sessions بر روی عبارت Default Settings کلیک کرده و دکمه Save را کلیک می کنیم.

PUTTY