مجموعه ابزارهای شرکت Sysinternals که بعدها توسط شرکت Microsoft خریداری شد شامل ابزارهای خیلی جالب و کاربردی هستند که امروز میخوام کاراترین این ابزارها با عنوان Psexec رو آموزش بدم.

کار این ابزار وصل شدن به سیستم از راه دور و اجرای برنامه و یا کنترل اون توسط Command هست.

البته برای این کار حتما نیاز به Username و Password اون سیستم دارید. مگر اینکه با یک یوزر Domain Admin این کار رو بکنید.

روش کار مطابق عکس :

 

حالا شما به Command Prompt سیستم مقصد وارد شدید و میتونید هر کاری که میخواید انجام بدید. برای خروج هم از دستور Exit استفاده کنید. البته کاربر اون سیستم هیچ فعالیتی رو متوجه نمیشه، تا زمانی که برنامه ای رو بصورت نرمال اجرا کنید و اون باز شدن برنامه رو ببینه.

توجه داشته باشید که فایل PsExec من در پوشه Fatemi.a قرار داره. میتونید به جای وارد کردن IP با استفاده از یک فایل TXT که شامل IP چند سیستم هست و استفاده از دستور @file و وارد کردن آدرس فایل TXT یک برنامه رو روی چندین کامپیوتر بصورت همزمان اجرا کنید.

از این روش برای نصب/حذف برنامه، تغییر رمز کاربر، تغییرات در رجیستری، مشاهده تنظیمات شبکه، ریبوت کردن سیستم و ... بدون دخالت کاربر میشه استفاده کرد.

نکته: اگر با پیغام خطای زیر مواجه شدید، مشکل از سیستم شماست، برای مثال روی سیستم خود من Avira Antivirus مانع از اجرای این برنامه میشد که با غیر فعال کردن Avira مشکل حل شد.

Error establishing communication with PsExec service on XXX: 
All pipe instances are busy. 

این هم لینک دانلود برنامه.

موفق باشید.